December 18, 2013

Kebaikan omega untuk ibu menyusu

Assalamualaikum...

Pagi2 dah cakap pasal omega..hihi..topik ni macam menarik jee... ade kawan saya tnye, omega ni boleh ke untuk ibu menyusu... pada pendapat saya, bagus ibu yang menyusukan anak ambik omega sebab khasiat omega pun anak akan dapat.  Win win situation.. 

Meh kite bace perkongsian dari saudari ni tentang omega & ibu menyusu..

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥


Kaitan ibu menyusu dengan Omega Guard Shaklee


Akhirnya dapat juga saya mencuri masa untuk menulis entri baru di blog ini. Sebelum tu saya nak tanya, mommy-mommy di sini siapa yang menyusukan sepenuhnya bayi mereka? Alhamdulillah kalau ada yang mengamalkan penyusuan bayi. Teruskan usaha murni ini. Yang telah awal-awal  pasang niat nak fully breastfeeding kepada anak yang bakal dilahirkan nanti pun saya doakan kejayaan dan kerahmatan kepada anda semua.


 DHA akan membantu bagi mengoptimumkan fungsi otak bayi



Saya kalau ada rasa down nak teruskan penyusuan ni, cepat-cepat saya ingat ayat ni,"Saya nak bagi yang terbaik untuk bayi saya iaitu susu ibu. Tiada yang lagi bagus darinya."Inilah ayat tangkal penguat semangat saya!


Okaylah, entri kita kali ini nak berkongsi kisah ibu menyusu dengan Omega Guard Shaklee. Apakah kaitannya? DHA yang terkandung di dalam Omega Guard Shaklee akan menyingkirkan lemak berlebihan yang tidak diperlukan oleh badan. Jadi ibu menyusu akan kekal langsing dalam tempoh penyusuan, ditambah lagi dengan kebenaran bahawa pembakaran lemak akan menjadi aktif semasa sesi penyusuan dilakukan. Gabungan inilah yang akan menghasilkan badan yang sihat dan langsing kepada ibu menyusu. Ibu-ibu akan menerima 2 pakej kebaikan  iaitu badan ramping dan sihat, dapat juga menyusukan bayi .

Ada lagi rahsia kebaikan Omega Guard Shakleeni? Bayi yang disusukan oleh ibu yang mengambil Omega Guard Shaklee juga akan mendapat kebaikan bersama, DHA akan membantu bagi mengoptimumkan fungsi otak. Otak anak akan lebih aktif dan hasilnya anak semakin pintar. 


DHA akan membantu bagi mengoptimumkan fungsi otak bayi



Mengikut keputusan kajian yang membandingkan wanita mengandung yang mengambil sehingga 1100mg DHA (serta 800mg EPA) setiap hari dengan wanita mengandung yang mengambil cuma 100mg DHA setiap hari , wanita yang mengambil DHA 1100mg melahirkan anak (kanak-kanak A) yang mempunyai tahap IQ iaitu kebolehan berfikir dan memahami yang lebih tinggi (mendapat markah IQ yang lebih tinggi) sehingga kanak-kanak itu berumur empat tahun berbanding kanak-kanak yang dilahirkan oleh ibu yang hanya mengambil 100mg (kanak-kanak B). Kanak-kanak A juga mempunyai kualiti tidur yang lebih baik, immuniti yang lebih baik serta kurang risiko alergik.  


♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Ape kate mommies diluar sane? Teruja x dengan info ni? Bagi mommies yg belum lagi mencuba omega guard shaklee ni, saya sarankan anda membelinya sekarang.. Lagipun promosi bulan ni, xsampai seratus pun.. jimat n berbaloi kan? 

Hemmm, bonus die dapat untuk anak jgk tau.. ibu sihat, anak pintar... InsyaAllah... kekuatan doa juga resepi kejayaan... nk anak pintar, selain makanan tambahan, amalan2 yg menjurus ke arah itu, didikan ibu bapa berserta dengan doa dari ibu bapa itu sendiri yang mencorakkan anak anak untuk menjadi pintar atau sebaliknya.. 

Semoga bermanfaat untuk anda semua..

Sihat itu tanggungjawab anda! Saya pilih untuk menjaga kesihatan.. Anda bagaimana?

♡ syidah nur 
♡ ID: 883791
♡ 0199877468
♡ 0138452094
♡ syahidahrazali@gmail.com


No comments: