May 20, 2014

Cerita Tentang Pemilihan Makanan Tambahan/Vitamin.

Assalamualaikum.

Salam sejahtera sume.. Adakah anda pengamal makanan tambahan? Bagaimana anda memilih makanan tambahan tu? Dari segi kualiti produk ke, brand ke, testimoni ke, harga ke?

Sumber: google

Banyakkan makanan tambahan sekarang. Macam-macam brand ade. Sampai pening nak pilih. Hihi. Ada jugak yang pilih-pilih, survey-survey harga je, tapi x beli pun.hihi

Ya, saya seorang pengamal makanan tambahan/vitamin. Dah banyak brand saya try, antaranya brand H, J, OK, SP dan lain-lain. Banyakkan? Semua brand yang saya pilih tu adalah dari segi testimoni. Ha, mudah terpengaruh kan? Tengok org ambik brand tu dah kurus, saya pun nak try jugak. Hahaa.. Ade brand yang saya ambik tu berjaya turunkan berat dan yang pasti banyak yang tak berjaya. Haha..

Dulu,, tengok orang ambik makanan tambahan nak jugak. Ye la, mudah sangat terpengaruh kan. Bile dah beli, bukannya makan betul-betul. Mane nak berkesannya kan? Dulu tak de ilmu pasal pentingnya supplement ni. Main hentam je. Hihi. Sampai satu tahap, saya tak kisah pasal harga, asalkan supplement yang saya beli tu berkesan. Last-last stop sebab mahal sangat & tak sesuai untuk saya. Bese la, keje biase-biase je, kene la fikirkan kos jugak kan? Hihi

Yang last sekali makanan tambahan yang saya pilih adalah SHAKLEE dan kekal sehingga kini, InsyaAllah selamanya dengan SHAKLEE. Bagaimana saya memilih shaklee, nanti saya cerita dalam entry lain ye.

Apa-apa supplement pun yang anda pilih, elakkan memilih yang boleh memudaratkan kesihatan, yang mempunyai bahan kimia, dan yang tiada kelulusan kkm. Badan kita ni nak pakai lama, jadi, buat pilihan bijak.

Okey, entry entah apa2. Hihi.

Berminat nak tahu tentang shaklee? Boleh hubungi saya. :) terima kasih


2 comments:

Unknown said...

Susah nak cari supplement yang sesuai dengan kita. Cepat2 updte pasal shaklee eyh? Berminat nak taw pasal product shaklee nie. Hehe

Unknown said...

Dear, jom pm lau nk tau lebih lagi pasal shaklee..

Boleh pm kt fb / sms/ wasap 0199877468. Boleh cite2 panjng. :)