May 21, 2014

Shaklee Mahal?????

Assalamualaikum..

Salam Sejahtera. Bertemu lagi kita. Ops, nak tahu, ramai sangat ke yang cakap produk shaklee mahal?? Sape cakap mahal, sila komen sekalii..hihi.

Sampaikan orang anggap, shaklee untuk orang loaded je.. fuhhh... dasyattt.. macam tu sekali persepsi orang kan..

Mula-mula saya pun rasa shaklee ni mahal. Duluuu laa, sebelum ade ilmu..hahaa... Tapi, lepas dah buat kira-kira.. Eh, jimat laaaa... Tak sangka pulak. Tak payah nak kuarkan duit tiap-tiap bulanm... fuhhh, lega... hihi. Bulan ni beli supplement, bulan depan boleh beli mende lain pulak sebab supplement x perlu nk beli tiap-tiap bulan (yang tertentu la). 

Contoh beli ESP, botol die besar ade 850gram. Saya ambik 1 sudu je sehari, tahan dekat 2-3 bulan jugak.. Selalu je rasa, bile nk habis ni, tak sabar nak beli yang baru..hahaaa.. tapi kene habiskan dulu laa kan..

Jom tengok kira-kira yang lagi proper. Credit

*****************************************************
Betul ke mahal sangat tu?? Bagi saya, x la... MURAH sebenarnya.  Kalau tak percaya, jom kita sama-sama kira. Terutamanya bagi anda yang sangat concern tentang harga.

Energizing Soy Protein (ESP)

1 tin ESP tahan 2 bulan (average).. Biasa 2-3 bulan
kalau diminum 3x sehari.. 2 bulan = 180 kali minum.
(1 sudu sekali bancuh)
Harga untuk 1 bulan RM75* sahaja (average)
Harga sekali minum = RM0.83 sahaja

Bandingan air kotak soya
Harga RM1.50 sekotak.
Untuk 3x minum setiap hari selama 1 bulan = RM135

Anda jimat RM60 setiap bulan.
Cuba bandingkan khasiatnya pula.. yang mana lebih baik untuk kesihatan?
Rendah gula? Non GMO?


--------------------------
Sustained Release Vitamin C 500mg

Harga 1 botol Vitamin C Shaklee RM90* (average)
180bj, untuk 6 bulan
1 bj hanya RM0.50 sen sahaja.
1 bj vitamin shaklee = 7 1/2 bj buah oren
1 Bulan hanya RM15* sahaja (average)

Bandingan buah oren
1 kilo average RM5 = 6 bj buah oren~
1 biji buah oren = RM0.83
7 1/2bj buah oren = RM6.23
1 bulan = RM186.90

 

Untuk mendapat khasiat yg sama 7 1/2 biji buah oren (500mg vitamin c sehari) anda perlu berbelanja RM6.23 sehari (dengan makan buah oren), tp dengan vitamin C shaklee hanya RM0.50* sen shj :) Jadi anda jimat RM171* ;)

Jadi apa pendapat anda?
Harga Shaklee setanding kualitinya.. Vitamin yang DIJAMIN SELAMAT, BERKESAN dan SEMULAJADI ;) 


Jangan tertipu dengan tanda harga. Teliti betul2. Kadang-kadang yang kita selalu llihat di farmasi murah, tp rupanya hanya 30 biji untuk sebulan. Rupa-rupanya juga vitamin sintetik, bukan semulajadi pun. Kan dan tertipu!!!

*******************************************************

Apa kata anda sekarang?? Anda pilih supplement yang berkualiti setanding harganya atau anda pilih yang lebih murah tapi anda kurang pasti kualitinya??

Saya mestilah pilih yang berkualiti dan setanding harganya. Sebab, saya nak elakkan badan saya telan bahan-bahan kimia / bahan sintetik. Saya nak pakai lama badan saya ni (dengan izin Allah). Saya juga sebolehnya nak elakkan asbab pengambilan supplemet, mendatangkan kemudharatan pada diri sendiri yakni menyeksa diri sendiri (maksudnye dapat penyakit tu daripada supplement yg di ambil). Nikmat sihat & sakit ni dari Allah, jadi kita mestilah berikhtiar untuk menjaga kesihatan diri kita & jauhilah perkara-perkara yang menyeksa diri kita yakni yang mendatangkan penyakit.. Jadi, anda pun mesti la buat pilihan bijak tau.. Jangan sebab nak sihat, tapi sebaliknya pulak. Nauzubillahiminzalik..

Nak tahu pasal shaklee?? Boleh hubungi saya. :)

No comments: